Sant tornem-hi: Shangai altra vegada

Un article d’El País a la secció de Catalunya revisa la situació de la carrera de Química a la Universitat de Barcelona. Aquest article afirma que hi ha acadèmies que preparen els estudiants per superar les assignatures on hi ha més suspesos. I jo que em pensava que la Convergència Europea era una altra cosa! Per un cantó sembla que el rendiment pujarà molt amb l’avaluació continuada i altres mesures curriculars i competencials, i per un altre es manté l’antiga tradició d’anar a acadèmies o classes particulars.

No em preocupa tant que hi hagi acadèmies que ajudin als estudiants que tenen més problemes, sinó que l’article insinua que seria més fàcil contractar els professors de les acadèmies i que substituïssin als professors universitaris. Em sembla que, a part de no entendre què és una Universitat, l’autor de l’article no té en compte que anar a classes particulars o a acadèmies serveix fonamentalment per seguir una disciplina d’estudi i de treball; és aquesta disciplina la que afavoreix aprovar, no pas el fet que a la Universitat els professors no hi ensenyin bé (gràcies Pere Alemany, per aquesta reflexió).

Aquest article fa menció també, malauradament, de l’erroni informe de la Universitat de Shangai sobre el nivell de les universitats al món. Està clar que l’articulista no se l’ha llegit, o bé que el fa servir interessadament.

La premsa del dilluns 9 d’octubre porta d’altres notícies interessants. La Vanguardia comenta els Premis Nobel amb el titular “USA 5 – Europa 0”, i torna a parlar de l’excel.lència de les Universitats. Uns altres que tampoc no han entés pas què és la Universitat.

One thought on “Sant tornem-hi: Shangai altra vegada

  1. Hola,

    Gran problema es el manejo de información, decirla racionalmente para un destinatario pueda procesarla y posteriormente entenderla. El problema creo que radica en la falta de conectores en ambito cientifico como en otros; la solución (creo humildemente ) es que no tenemos una cultura basada en la lectura o la escritura, sino que esta basada en exaltación, busqueda de placeres que no nos permiten conectar nuestro inconciente con el cociente, dado que nuestros pensamientos estan radicados en lugares lejanos a los intereses cientificos como tecnicos. Pero el problema no es simplimente una vulgaridad intrinseca en nuestra sociedad, sino que esta influyando en el pensar de nuestras generaciones futuras, es tal que el desconcierto se vuelve contra nosotros y lo peor contra nosotros mismos. Donde huir?, he llegado a la conclusión, despues de una reflexion, que no hay huida solamente haceptarla; nunca la veremos sino estas fuera de las corrientes que llevan al oceano nublado. El problema de la comunicación esta relacionado con los intereses, dependiendo de cada uno sabremos que tenemos una obligación con algo(Ll. QUIMICA) pero no es nuestro fin porque, creemos que hay otras salidas. La comunicación del siglo XXI ha creado que el cerebro y las estrategías se unan para crear una finalidad no importa cual sino una finalidad; no solamente esto, ademas han creado un estado, como le llamo, estatico comunicativo, donde no se utilizan los conectores para crear puentes. Todo lo contrario las estrategías, los intereses han creado un sistema totalmente estatitco a nivel comunicativo.

    Muchas gracias,
    hasta otra,
    Martin.

Comments are closed.