Site menu:

Claus

Calendari

August 2008
M T W T F S S
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

MésEdunomia

Núvol

Art Blogs Bolonya Ciència ComCiència EduInnova Edu League Edunet Edunomia Humor Llengües Matemàgia Opinió als medis p-ciència ParaEgo PermaEstudiants Secundària SetCiències Simulacions numèriques USA-estiu-2005 vies i trens

Nanoblog

RSS bloglines quelet

Site search

Recent Posts

Categories

Arxiu

Links:

Archive for June 26th, 2009

Captcha i antispam

CAPTCHA és un acrònim per Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart, o sigui, Test de Turing completament automàtic per separar humans i ordinadors, i no és res més que les imatges o procediments que una persona pot reconèixer molt fàcilment, però que una màquina difícilment reconeix.

Al blog del Wordpress, el seu creador Matt Mullenweg comenta un article que ahir va publicar The Guardian, en què esmenta la luita continuada entre antispammers i spammers, i com els spammers tenen exèrcits al tercer món de persones que creen constantment comptes de correu electrònic des d’on s’envia spam.

The Guardian creu que cal centrar-se més en el contingut que no pas en el continent. i precisament esmenta el plugin de Wordpress anomenat Akismet com a un potent filtre antispam (jo el tinc i funciona molt bé).

De totes formes, cal dir que, si es fa servir el català i es pregunta “quant són dos i tres”, de moment difícilment es contesta “cinc” de forma automàtica. Això no impedeix que al meu blog hi hagi aparegut un usuari que jo no he autoritzat. Una altra hackejada. Hauré d’actualitzar el wordpress, però sé que tornarà a passar.