Divu*Ciència

Image

Els webs i blogs de divulgació/comunicació de la ciència no són precisament abundants ni en sobren. Per això m’agrada trobar-me am sorpreses com Divuciència, un altre web de divulgació, però una mica diferent en el seu plantejament.

EL seu plentejament és força ampli, i prové del centre tecnolòigc Leitat.

Una de les notícies que publica i que m’ha cridat l’atenció és que les unitats de cultura científica barcelolines volen col.laborar:

Les Unitats de Cultura Científica regionals, interessades en potenciar els seus objectius comuns.
Les Unitats de Cultura Científica de la província de Barcelona, entre les quals es troba divu*Ciencia, han establert un primer encontre en el qual s’han debatut sobre els objectius comuns a aquestes unitats, a fi de reforçar els llaços existents i potenciar futures col·laboracions enriquint amb més recursos als centres i a la societat.

Seguint la filosofia de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), la col·laboració entre Unitats de Cultura Científica regionals, com|com a mitjancers entre els centres de R+D i la societat té com a objectiu dotar el públic de recursos propers perquè se sentin atrets pel món de la ciència i de la tecnologia. I esperem que després d’aquesta trobada puguin sorgir col·laboracions que reforcin encara més aquests recursos.

És una bona idea, naturalment. Però em pregunto per què encara es parla de “Província de Barcelona”… Queda molta feina per fer, encara!