Per Sant Narcís, una nova distro Linux val per sis

ImageAvui és Sant Narcís, Festa Major de Girona. Alguns anys ha coincidit amb dates electorals, molt d’anys no ha coincidit amb res, però aquesta vegada és també la data de llançament de la distribució Linux Ubuntu 9.10. Fa quinze dies em van donar la 9.04, l’anterior, a la Fira de Sant Lluc d’Olot, i des de llavors he descarregat diverses distros de Linux per arrencar-les amb pendrive (reutilitzo els pendrives d’1Gb o 2Gb que no faig servir i que m’han anat regalant).

M’agrada el Linux (abans UNIX), perquè puc saber molt millor el que està passant al meu ordinador. Hi ha algunes coses que no fa tan bé com Windows, i hi manca alguna compatibilitat (per exemple, llegir bases de dades d’access, encara que ja sé que hi ha camins indirectes).

Però corporativament Windows funciona bé, és agradable també, i té una quantitat elevadísima de programari disponible.

Què cal fer? Agafar el millor de cadascun d’aquests dos móns, cosa ben possible, amb un ordinador que pugui arrencar amb divesos sistemes operatius.

Diversificar-se és reduir el risc, i incrementar la possibilitat d’èxit. Es pot fer amb Linux – però no és trivial com amb Windows. Esperem a veure què passa amb el Windows 7.

I ara tres dites catalanes dels nostres avis:

  • Per Sant Narcís, cada twitt en val per sis
  • Per Sant Narcís, cada e-mail en val per sis
  • Per Sant Narcís, una nova distro Linux en val per sis