Abans de marxa cap a Madrid amb el TGV, he pogut assitir a la primera part de la presentació del Pla de Recerca i Innovació de Catalunya (PRI), que ens ha fet a la Sala de Graus de la Facultat de Dret de la Universitat de Girona en Jordi Cartanyà, director de l’Oficina de Coordinació en Recerca i Innovació del DIUE. Aquest Pla (amb una sinopsi i una web) resulta de l’aplicació del Pacte Nacional per a la Recerca i Innovació (PNRI) al quadrienni 2010-13.
Entre molta altra informació que hi ha a la sinopsi, m’he fixat en els disset focus en R+D+I:
El tercer repte és el ja conegut de l’aigua, pel qual la UdG hi aposta clarament. També el 10è, relacionat amb el turisme.
I la química-física? enlloc, però també als tres primers del primer grup, els dos primers del segon grup, i naturalment el primer del tercer grup. Ah! i per què no el darrer?
Val la pena fer un cop d’ull al menys a la sinopsi del Pla.