Si vols anar lluny, ves-hi xino-xano. Hi ha molts camins per resoldre un Cub de Rubik o qualsevol dels seus derivats. Estic interessat especialment en resoldre el clàssic 3x3x3 sense mirar (“blindfolded”). Per això, em cal saber-lo resoldre algorítmicament, és a dir, seguint una recepta senzilla i clara. Però també em cal dividir l’aprenentatge en fases. Per això, he de començar per resoldre el 2x2x2.
He detectat al menys dos mètodes interessants algorítmics per resoldre’l, que difereixen en la forma de memoritzar l’estat inicial del buc i en el mètode per resoldre’l:
Per al cub 2x2x2, sembla senzill aquest mètode: http://www.instructables.com/id/Solving-a-2×2-Rubiks-Cube-Blindfolded/?ALLSTEPS
També aquest per al 2x2x2: http://www.luthman.nu/RubiksCube/2x2x2BlindFolded.html – hi ha bona informació de mètodes avançats per a la resolució sense mirar del 3x3x3.
Per al 3x3x3, aquest mètode és una extensió de l’anterior: https://ruwix.com/the-rubiks-cube/how-to-solve-the-rubiks-cube-blindfolded-tutorial/
En català, un sistema alternatiu que seria fàcilment adaptable a dimensió 2: Mètode de resolució del cub de Rubik a cegues (Vicente Albíter Alzípar) http://www.rubik.cat/resolució/3x3x3-a-cegues
En tot cas, sembla que hi ha vàries fases en tota resolució d’aquest problema (ei… i potser en qualsevol problema):
- Anàlisi/diagnòstic i mètode
- Programació
- Execució
- Optimització
En el cas d’ulls embenats, cal afegir-hi el mètode per recordar/determinar el punt inicial, que depèn del mètode escollit de solució. El punt final no cal, és el totalment resolt 🙂 Un mètode de memorització és http://www.speedcubing.com/chris/memorizing.html
Precisament per resoldre el cub 3x3x3 de forma senzilla hi ha un conjunt concret d’instruccions que m’agraden força: https://hobbylark.com/puzzles/Rubik-Cube-Algorithms
Actualització: I la forma més fàcil de resoldre’l: https://how-to-solve-a-rubix-cube.com Totalment algorítmica i amb un mínim d’algoritmes per saber. Fàcil, fàcil!
Actualització: senzill procediment, de BadMephisto:
https://web.archive.org/web/20160328045033/http://badmephisto.com/begsoln/ interessant perquè segueix el mateix esquema que la resolució del mètode CFOP de speedcubing.