El III Campus d’Estiu de Màgia i Ciència, finançat per un projecte FECyT #cemc18

Fa pocs dies la FECyT va publicar la resolució provisional de concessió de projectes de la convocatòria 2017. Hem tingut la sort de rebre finançament per quart any seguit, fet coincident amb l’existència del projecte general de màgia i ciència que portem a terme amb en Fernando Blasco.

 

El títul del projecte finançat FCT-17-12561 és el de “III Campus d’Estiu de Màgia i Ciència” (#cemc), encara que una de les seves tasques és l’extensió a tot 2018 d’activitats relacionades amb el Campus. I és que aquesta iniciativa és un dels vaixells insígnia del projecte general, juntament amb la trobada #ecme, la formació de divulgadors i comunicadors, els tallers, conferències i espectacles, la recerca en aquest camp de coneixement, els jocs online, i el MOOC “Magia, Ciencia y Secretos Confesables”.

Resum:

A partir de las dos primeras ediciones del Campus en 2016 y 2017, se propone en esta propuesta consolidar el Campus de Verano de Magia y Ciencia en una tercera edición, con la participacion de unos 20 estudiantes entre cuarto curso de ESO y segundo curso de Bachllerato. El Campus tendrá lugar en las instalaciones de la Universitat de Girona, del 25 al 29 de junio de 2018, con un coste de inscripción de 50 euros, y una dotación de becas para garantizar la igualdad de oportunidades. Los profesores del Campus serán los miembros del equipo, además de un mago profesional, un mago psicólogo y otras colaboraciones. Por las tardes se efectuarán prácticas en centros cívicos de Girona. Habrá una excursión de una mañana al Museo de Ciencias Naturales y a El Rey de la Magia, ambos en Barcelona, o bien al Museu del Cinema y a una asociación local de magos de GIrona. También se organizará una nueva edición del Itinerario Mágico CientíBco por la ciudad de Girona. Finalmente, el viernes por la tarde habrá un festival de Bnal de Campus con la asistencia de las familias y de público, en la Biblioteca Carles Rahola. El objetivo de esta propuesta es captar estudiantes para carreras cientíBcas, y proporcionar estímulos a jóvenes interesados en los secretos de la magia, del ilusinismo, y de la ciencia. Además, persigue corregir la desigualdad de género en el mundo de la magia. En esta tercera edición se trata de crear una marca específica para el Campus que permita conseguir reputación y favorezca el desarrollo de actividades paralelas a lo largo del año.

Gràcies a la FECyT per seguir confiant en el nostre projecte de Màgia i Ciència!