Aquesta tarda a les 7 he impartit la xerrada “Les 1000 cares de la Taula Periòdica, un edifici fonamental de la Natura”, convidat pels Amics de la UNESCO de Girona. Davant d’una trentena d’assistents, he seguit les diferens propietats de la Taula, he intentat explicar de forma planera les seves característiques, i he fet tres jocs per acompanyar l’explicació. Tres jocs de màgia, a part d’esmentar els diferents jocs que anem fent al nostre web #52jocstp.
Els jocs de màgia que hi he fet han estat el de generació de símbols atòmics, el joc del plom, i el mentider. Tots tres han rebut una gran acollida, i el públic ha participat entusiàsticament en cada proposta.
He d’agrair la invitació dels Amics de la UNESCO de Girona a fer la xerrada a la Casa de Cultura en ocasió de la Setmana de la Ciència 2019. Sempre és un plaer poder parlar davant de la gent de Girona. I també fer-ho a la Casa de Cultura, bressol de la meva educació superior (i mecanogràfica), encara més.
Per cert, hi he retrobat perones que feia temps que no veia i amb qui he estat relacionat en les diferents etapes de la meva trajectòria pública.
Vull donar gràcies especials a la Lídia Feliu, companya del Departament de Química, per la seva presentació. És un orgull tenir-la de professora al Departament de Química, com a professora de Química Orgànica.