Teleciència (segona part)

Deu ser casualitat, però després de la taula rodona sobre formats multimèdia al Congrès de Comunicació Social de la Ciència, avui El País porta un article sobre “Teleciència”. Per cert, jo ja havia fet servir aquesta paraula com a titular d’una meva entrada de fa tres setmanes sobre un article de Juan Cueto al mateix El País… Què li passa a aquest diari que ara ha despertat de cop?

Al menys aquest article està fet des d’una certa òptica respetuosa amb la ciència. Aquí hi ha algunes frases interessants:

En ¡Clever! (domingo, 18.00) preocupa que “se traspase el umbral de lo lúdico a lo peligroso”. Que el “rigor y la seriedad” cedan terreno a la “espectacularidad”, y pide que se divulgue, pero “con orden”

Como les pasa al resto, su principal fuente de inspiración es Internet, y dos físicos de cabecera y otros especialistas que van rotando dan el visto bueno a las pruebas. Capelletti dice que extreman el cuidado en las que manipulan sustancias químicas. “Es peligroso dar ideas”, reconoce. El responsable de Brainiac coincide con Flipy y el resto de profesionales consultados: “No queremos enseñar ciencia, sino despertar la curiosidad”.

L’article parla també d’0un nou programa fet al Cosmocaixa de Barcelona:

Tres 14, que La 2 prepara para las tardes del fin de semana. “Hecho por científicos”, como su director, el físico Sebastián Grinschpun, que también ha trabajado en Redes, o la genetista Mara Dierssen. Producido en colaboración con la Fundación Española de Ciencia y Tecnología, ha instalado su plató en la sede de CosmoCaixa Barcelona. Con un “tono “muy divulgativo”, prosigue Abbad, y con “rigor”, …  (13.30, La 2).

Potser hi haurà algun pas endavant.

1 thoughts on “Teleciència (segona part)

Comments are closed.